Caz tarihinin bu bölümünde, beyazların, siyahinsanların yaşamlarını karikatürize ettikleri minstrellar'ın caz müziği üstündeki etkilerine değinilmektedir. Caz tarihinin 5. bölümünü okumak için buraya tıklayabilirsiniz. Minstrellar20. yüzyıl başında caz müziğinin içinde kaynadığı kazana düşen malzemenin içinde dinsel müzik, ragtime ve elbette saz şairliği geleneği de vardı. 1800'lerin ortalarından başlayarak, 19. yüzyıl sonuna kadar Amerikan eğlence yaşamının vazgeçilmez gösterilerinden olan Minstrelların kökeninde beyazların siyahların yaşamlarını karikatürize etmek amacıyla yüzlerini siyaha boyayarak gerçekleştirdikleri temsiller bulunur. Bu geleneğin en popüler gösterilerinden biri ABD'de olduğu kadar İngiltere'de de büyük ilgi gören, beyaz minstrel Tom Rice'ın Crow adlı özürlü bir kölenin tuhaf danslarını canlandırdığı 'Jumpin' Jim Crow'du. Tim Rice, Crow'u güney kentlerinden Louisville'de seyretmişti. Minstrelların cazı çok etkilediği söylenemez. Ama 19. yüzyıl sonlarına doğru tür büyük ilgi görmeye başlamış, Ma Rainey, Jerry Roll Morton ve Clarence Williams gibi bazı çok ünlü erken dönem caz ve blues müzisyenleri, vodvillerde ve çadır tiyatrolarında çalışmıştır. Pek çok minstrel gösterisi, az çağı'nın ünlü dansı "cake walk" la biterdi. Beyaz aristokratların tavırlarıyla dalga geçilen bu dans çok popüler olmuştu. Dahası, minstrellar, geniş bir beyaz kitleyi de caza hazırlık sayılacak müzikal fikirlerle tanıştırmıştı. Tıpkı Afro-Amrekian dinsel müziğinin Avrupa formlarıyla örtüşerek, dünya konser salonlarında ilk siyah Amerikan müziği olarak duyulması gibi... Bu bilgilerin size bir şeyler kattığını düşünüyorsanız beğenebilir, bültenimize abone olabilir, sosyal medyada takip edebilir ya da yorumlar bölümünde düşüncelerinizi paylaşabilirsin. Bu yazıları oluşturmaya devam edebilmemiz için işine yaradığını, bilmemiz gerekiyor. Keyifli çalışmalar... Okumaya Devam Et... |